REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO
HEALTHY STEPS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO
HEALTHY STEPS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
(dalej jako: „Regulamin”)
- 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin organizacyjny ustanawiany jest dla podmiotu leczniczego Healthy Steps spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu przy ul. Juliusza Słowackiego, nr 7, lok. 8U, 60-822 Poznań, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda W Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001086874, REGON: 527701743, NIP: 7812065016, wpisanego do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą powadzonego przez Wojewodę Wielkopolskiego nr księgi 000000274144 (dalej jako: „Podmiot Leczniczy”).
- Podmiot Leczniczy wykonuje działalność leczniczą w zakładzie leczniczym pod nazwą: Healthy Steps Clinic zwana także HS Clinic (dalej jako: „Zakład Leczniczy”).
- Podmiot Leczniczy działa na podstawie:
- Powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności:
- ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2190 ze zm. – dalej jako „u.d.l.”);
- ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz.U. z 2009 r. poz. 417 ze zm. – dalej jako „u.p.p”).
- wpisu do właściwego Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą;
- niniejszego Regulaminu
- 2
CELE I ZADANIA PODMIOTU LECZNICZEGO
- Celem Podmiotu Leczniczego jest podejmowanie działań na rzecz zachowania i poprawy stanu zdrowia, w szczególności poprzez udzielanie świadczeń zdrowotnych oraz promocję zdrowia, prowadzenie działalności profilaktycznej oraz propagowanie zachowań prozdrowotnych.
- Do zadań Podmiotu Leczniczego należy w szczególności:
- udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu specjalistycznej opieki zdrowotnej,
- udzielanie indywidualnych porad i konsultacji,
- diagnostyka i poradnictwo,
- współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą,
- prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej,
- działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę zdrowia.
- 3
ZADANIA PODMIOTU
- Do zadań Podmiotu należy w szczególności:
- Udzielanie specjalistycznych świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności – diagnostyka i leczenie w zakresie dziedzin medycznych komórek organizacyjnych;
- Udzielanie indywidualnych porad i konsultacji;
- Diagnostyka i poradnictwo;
- Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
- Prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej;
- Działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę zdrowia.
- 4
RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ ORAZ ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
- Podmiot Leczniczy prowadzi działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
- 5
ORGANIZACJA I ZADANIA KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH PODMIOTU LECZNICZEGO ORAZ WARUNKI ICH WSPÓŁDZIAŁANIA
- W Zakładzie Leczniczym funkcjonuje jednostka organizacyjna Healthy Steps Clinic zlokalizowane w Poznaniu przy ul. Słowackiego 7/8U. Strukturę organizacyjną Podmiotu stanowią komórki organizacyjne mieszczące się w Podmiocie.
- Do zadań komórek organizacyjnych należy sprawowanie kompleksowej opieki nad pacjentami poprzez wykonywanie świadczeń zdrowotnych w zakresie lecznictwa ambulatoryjnego, a w szczególności udzielanie porad i konsultacji lekarskich oraz kierowanie i przeprowadzanie badań diagnostycznych.
- Wszystkie komórki organizacyjne oraz osoby w nich zatrudnione współpracują ze sobą, w celu zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Podmiotu leczniczego pod względem diagnostyczno-leczniczym oraz administracyjno-gospodarczym.
- Komórki organizacyjne Podmiotu Leczniczego współpracują ze sobą w celu zapewnienia kompleksowej opieki nad pacjentem.
- Szczegółowy zakres czynności pracownika Podmiotu określa umowa o pracę, kontrakt B2B, inny dokument określający formę współpracy oraz indywidualny zakres czynności pracownika.
- Szczegółowy zakres czynności współpracownika Podmiotu określa umowa o świadczenie usług, sporządzone w związku z powierzeniem określonych czynności w Podmiocie.
- 6
SPOSÓB KIEROWANIA KOMÓRKAMI ORGANIZACYJNYMI ZAKŁADU LECZNICZEGO
- Działalnością Podmiotu Leczniczego kieruje zarząd Healthy Steps sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu będący kierownikiem podmiotu leczniczego w rozumieniu przepisów u.d.l. (dalej jako: „Kierownik”).
- Kierownik reprezentuje Podmiot Leczniczy na zewnątrz oraz podejmuje decyzje dotyczące jego funkcjonowania.
- Kierownik wykonuje wszelkie prawa i obowiązki nałożone na Podmiot Leczniczy powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Kierownik może powoływać kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych oraz Dyrektora Zakładu leczniczego.
- Kierownik podejmuje decyzje związane z bieżącą działalnością Podmiotu Leczniczego, w szczególności dotyczące:
- zarządzania personelem Podmiotu Leczniczego, w tym do określania obowiązków, kompetencji i uprawnień poszczególnych osób;
- zatwierdzania procedur, instrukcji i innych wewnętrznych aktów normatywnych, za wyjątkiem Regulaminu;
- kierowania pracą podległej części (lub całości) Zakładu leczniczego;
- rozdziału zadań (w tym zadań stałych) i środków do ich wykonania, z uwzględnieniem ich rangi, priorytetu, kwalifikacji fachowych i obciążenia pracą bieżącą bezpośrednich wykonawców;
- nadzoru nad efektywnością i skutecznością organizacji pracy;
- nadzoru służbowego nad wykonywaniem przez podległych pracowników poszczególnych zadań;
- udzielania wyjaśnień oraz wskazówek zawodowych podległym pracownikom;
- nadzoru nad warunkami pracy pracowników, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów dotyczących bezpiecznej higieny pracy oraz bezpieczeństwa przeciwpożarowego;
- przestrzegania oraz nadzorowania przestrzegania przez podległych pracowników przepisów prawa, wewnętrznych aktów normatywnych i obowiązujących norm etycznych;
- dokonywania systematycznej oceny pracowników;
- opiniowania kandydatów do pracy;
- wnioskowania w sprawie nagradzania lub karania podległych pracowników;
- występowanie z propozycjami dotyczącymi usprawnienia pracy.
- Komórki organizacyjne Podmiotu oraz osoby wykonujące pracę bądź świadczące usługi w ramach tych komórek, obowiązane są do współdziałania dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Podmiotu pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym i administracyjno-gospodarczym.
- Współdziałanie, o którym mowa w ust. 6, odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
- 7
MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
- Podmiot leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych w Zakładzie Leczniczym zlokalizowanym pod adresem: ul. Słowackiego 7/8U, 60-822 w Poznaniu.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w dniach i godzinach funkcjonowania Zakładu Leczniczego lub jego poszczególnych komórek organizacyjnych.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów i pracowników Podmiotu Leczniczego oraz ochrony mienia, w Zakładzie Leczniczym, w pomieszczaniach ogólnodostępnych, prowadzony jest monitoring za pomocą urządzeń umożliwiających rejestrację obrazu. Nagrania obrazu uzyskane w wyniku monitoringu wykorzystywane są wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane, i przechowywane przez okres nie dłuższy niż 3 (trzy) miesiące od dnia nagrania. Po tym okresie uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu zawierające dane osobowe podlegają zniszczeniu, o ile zgodnie z przepisami prawa nie jest wymagane ich zachowanie. W gabinetach lekarskich monitoring nie jest prowadzony.
- 8
ORGANIZACJA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
- Podmiot leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych w zakresie określonym w niniejszym Regulaminie z zapewnieniem właściwej dostępności oraz jakości świadczeń w jednostce organizacyjnej oraz wszystkich komórkach organizacyjnych w sposób gwarantujący pacjentom możliwie najbardziej dogodną formę korzystania ze świadczeń.
- Podmiot Leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie zgodnie z cennikiem świadczenia usług wskazanym na https://healthysteps.pl/cennik/.
- Świadczenie zdrowotne udzielane w Podmiocie nie są refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
- Rezerwacja wizyty odbywa się w formie telefonicznej, mailowej, osobiście lub przez system rezerwacji internetowej. Warunkiem rezerwacji terminu wizyty jest dokonanie przedpłaty. Przedpłata musi być dokonana najpóźniej w dniu roboczym następującym po dniu rezerwacji. W przypadku niewykonania płatności w kolejnym dniu roboczym wizyta zostanie anulowana.
- Przedpłata zaliczona jest na poczet ceny wizyty.
- W przypadku przełożenia wizyty najpóźniej do godziny 12 dnia poprzedzającego wizytę, przedpłata zaliczana jest na poczet przełożonej wizyty. W razie przełożenia wizyty w późniejszym terminie przedpłata nie zostanie zwrócona oraz nie zostanie zaliczona na poczet wizyty.
- W razie odwołania wizyty na co najmniej 7 dni przed planowaną datą wizyty przedpłata zostanie zwrócona. W razie odwołania wizyty w późniejszym terminie przedpłata nie zostanie zwrócona
- Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za wizytę podczas rejestracji w rejestracji przed umówioną wizytą albo u lekarza w trakcie lub po otrzymaniu świadczenia. Jeżeli w trakcie wizyty zostały zrealizowane dodatkowe świadczenia pacjent zobowiązany jest uiścić należność z nie u lekarza albo zgłosić się do recepcji w celu uiszczenia należności.
- W przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych uwzględnia się:
- prawa i obowiązki pacjenta wynikające z obowiązujących przepisów prawa;
- wymogi określone w obowiązujących przepisach prawa;
- zasady wynikające z procedur i standardów postępowania wdrożonego w Podmiocie;
- zasady wynikające z obowiązujących standardów medycznych.
- Podmiot i jego pracownicy zobowiązują się zachować w tajemnicy informację związaną z pacjentem, a uzyskaną w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
- Udzielanie świadczenia zdrowotnego rozpoczyna się z chwilą rozpoczęcia wizyty w gabinecie lekarskim a kończy w momencie opuszczenia przez pacjenta pomieszczenia gabinetu lekarskiego.
- Lekarz udziela świadczeń zdrowotnych w oparciu o informacje uzyskane od pacjenta lub jego opiekuna i nie ponosi odpowiedzialności za szkody lub inne konsekwencje wynikłe z podania przez pacjenta lub jego opiekuna nieprawdziwych informacji lub zatajenia informacji mających znaczenie prawne lub istotny wpływ na opis albo ocenę stanu zdrowia oraz udzielone świadczenie zdrowotne.
- Zakres udzielanego świadczenia zdrowotnego określają nie tylko potrzeby zdrowotne i możliwe do realizacji oczekiwania pacjenta, ale również realne możliwości ich udzielenia przez lekarza i udzielonej przez pacjenta zgody na proponowane postępowanie lecznicze lub działania lekarskie.
- Skorzystanie z usług świadczonych przez lekarzy jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na proponowane leczenie. Pacjentowi w każdej chwili przysługuje prawo do cofnięcia zgody. W takim przypadku lekarz proponuje inne leczenie a jeśli Pacjent nadal nie wyraża zgody, wizyta dobiega końca. W sytuacji zakończenia wizyty spowodowanej wycofaniem zgody na leczenie przez Pacjenta, Pacjent nadal zobowiązany jest uiścić opłatę za tą wizytę.
- Lekarz nie wykonuje zabiegów operacyjnych ani nie stosuje metod leczenia lub diagnostyki stwarzających podwyższone ryzyko dla pacjenta.
- Lekarz może podawać lub stosować doraźne u pacjentów produkty lecznicze i wyroby medyczne, a wśród nich min. leki gotowe, recepturowe i apteczne oraz kosmetyki i materiały opatrunkowe niezbędne do udzielenia świadczenia zdrowotnego.
- Poza świadczeniami zdrowotnymi lekarz podejmuje i realizuje inne działania, które wynikają z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania, a także prowadzi działalność badawczą oraz dydaktyczną i promującą zdrowie – w powiązaniu albo bez powiązania z udzielaniem świadczeń zdrowotnych, w celu umożliwienia poszczególnym osobom i społeczności zwiększenia kontroli nad czynnikami warunkującymi stan zdrowia i przez to jego poprawę, jak również promowanie zdrowego stylu życia oraz środowiskowych i indywidualnych czynników sprzyjających zdrowiu.
- Rejestracja pacjentów na poszczególne wizyty w Podmiocie Leczniczym odbywa się:
- stacjonarnie w Zakładzie Leczniczym;
- telefonicznie;
- Świadczenie zdrowotne udzielane są w terminie uzgodnionym z pacjentem w dniach i godzinach otwarcia Zakładu Leczniczego.
- Pacjent zgłaszając się do Podmiotu w celu uzyskania świadczenia zdrowotnego zobowiązany jest przy sobie mieć i okazać na wezwanie dokument potwierdzający tożsamość.
- 9
WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI PODMIOTAMI LECZNICZYMI
- Podmiot Leczniczy może współpracować w zakresie świadczonych na rzecz pacjentów usług z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą na podstawie odrębnej umowy o współpracy.
- Podmiot Leczniczy udostępnia podmiotom wykonującym działalność leczniczą dokumentację medyczną pacjentów, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości udzielania świadczeń.
- Współdziałanie odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
- 10
ZASADY PROWADZENIA DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ ORAZ POBIERANIA OPŁAT ZA JEJ UDOSTĘPNIENIENIE
- Podmiot prowadzi dokumentacją medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w przypadku udzielania świadczeń zdrowotnych finansowanych przez płatnika innego niż pacjent – także zgodnie z wymogami określonymi przez płatnika świadczeń.
- Dokumentacja medyczna prowadzona jest w postaci papierowej lub/i elektronicznej.
- Dokumentację medyczną w Podmiocie prowadzi się zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
- Podmiot przechowuje dokumentację medyczną zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Dokumentacja medyczna przechowywana jest w pomieszczeniach siedziby Podmiotu.
- Dokumentacja medyczna pacjenta, któremu Pomiot udzielił świadczenia zdrowotnego, stanowi własność Podmiotu.
- Podmiot udostępnia dokumentację medyczną pacjentom, ich przedstawicielom ustawowym lub osobom przez nich upoważnionym, a także osobom bliskim oraz innym podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
- do wglądu w siedzibie Podmiotu;
- poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii lub wydruków;
- poprzez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku, gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
- za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
- na informatycznym nośniku danych.
- Kopię dokumentacji medycznej udostępnia się na wniosek o wydanie dokumentacji.
- Podmiot zobowiązany jest do wydania kopii dokumentacji medycznej bez zbędnej zwłoki, jednakże nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
- Udostępnianie dokumentacji medycznej następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.
- Za udostępnianie dokumentacji medycznej w formie wyciągów albo odpisów pobierana jest opłata w wysokości 10 zł za stronę. W przypadku kopii albo wydruków Podmiot pobiera opłatę w wysokości 0,30 zł za jedną stronę.
- Opłaty nie pobiera się w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie lub w związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych.
- 11
PRZEKAZYWANIE INFORMACJI I DANYCH OSOBOWYCH
- Zbiory informacji sporządzone i utrwalone na komputerowych nośnikach informacji prowadzone są z zachowaniem selektywności dostępu do zbioru informacji, w sposób uniemożliwiający dostęp osobom nieuprawnionym oraz zapewniający ochronę przed zniszczeniem i utratą.
- Wszelkie dane wrażliwe i osobiste przechowywane są zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”) (Dz. Urz. UE L z 04.05.2016 r., Nr 119, s. 1)
- Skorzystanie ze świadczeń zdrowotnych przez Pacjenta jest równoznaczne z wyrażeniem przez niego zgodnie z art. 7 ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. tzw. RODO* wyraźnej i dobrowolnej zgody na przetwarzanie i zbieranie danych osobowych przez Healthy Steps sp. z o.o., ul. Słowackiego nr 7, lok. 8U, 60-822 Poznań, KRS 0001086874, REGON: 527701743, NIP: 7812065016 w celu komunikacji korzystania z usług medycznych oraz na otrzymywanie za pośrednictwem telefonii komórkowej i poczty elektronicznej informacji dot. planowanych wizyt, jak również informacji o medycznej działalności Healthy Steps sp. z o.o., ul. Słowackiego nr 7, lok. 8U, 60-822 Poznań, KRS 0001086874, REGON: 527701743, NIP: 7812065016.
- Wyrażona w pkt 3. zgoda spełnia wszystkie warunki, o których mowa w art. 7 RODO, tj. Pacjentowi przysługuje możliwość jej wycofania w każdym czasie, zapytanie o zgodę zostało Pacjentowi przedstawione w wyraźnej i zrozumiałej formie oraz poinformowano Pacjenta o warunku możliwości jej rozliczalności. Pacjent został również poinformowany o tym, że dane zbierane są przez Healthy Steps sp. z o.o., ul. Słowackiego nr 7, lok. 8U, 60-822 Poznań, KRS 0001086874, REGON: 527701743, NIP: 7812065016.
- 12
PRAWA I OBOWIĄZKI PACJENTA
- Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zdrowotnych przysługują prawa określone w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach odrębnych.
- Informacja o prawach pacjenta udostępniana jest w Podmiocie poprzez okazanie przepisów ustawy, o której mowa w ust. 1, na wniosek pacjenta.
- Do obowiązków pacjenta należy:
- przestrzeganie regulaminu Podmiotu,
- przestrzeganie zasad higieny osobistej,
- stosowanie się do przepisów o bezpieczeństwie, higienie i zagrożeniu pożarowym,
- posiadanie przy sobie dokumentu potwierdzającego tożsamość,
- szanowanie mienia Podmiotu.
- Pacjent może zostać zobowiązany przez pracownika recepcji lub osobę z personelu medycznego do okazania dokumentu potwierdzającego tożsamość. W razie braku okazania lub odmowy okazania takiego dokumentu personel może odmówić zarejestrowania na wizytę lub przeprowadzenia wizyty.
- Korzystanie przez pacjentów z telefonów komórkowych powinno się odbywać w sposób nie stwarzający uciążliwości dla innych pacjentów i personelu medycznego. Zabrania się prowadzenia rozmów telefonicznych w czasie wizyty.
- 13
ZAKAZY
- Zakazuje się na terenie Podmiotu wszelkiej działalności akwizycyjnej i handlowej bez uzyskania uprzedniej zgody kierownictwa Podmiotu.
- Zakazuje się palenia tytoniu, w tym papierosów elektronicznych, spożywania alkoholu oraz używania jakichkolwiek środków psychoaktywnych na terenie Podmiotu.
- Zakazuje się wprowadzania zwierząt na teren Podmiotu.
- 14
WIZYTA
- Pacjent jest obowiązany zgłosić się w rejestracji Podmiotu na minimum 5 minut przed planowaną godziną wizyty.
- W przypadku spóźnienia się pacjenta na wizytę, specjalista ma prawo: przyjąć go w wyznaczonym przez siebie czasie albo odmówić przyjęcia go na wizytę.
- W przypadku niemożności stawienia się na umówionej wizycie pacjent jest obowiązany do powiadomienia o odwołaniu wizyty. Podmiot leczniczy ma prawo żądania przedpłaty na kolejne wizyty wobec pacjenta, który 3-krotnie nie poinformował wcześniej o odwołaniu wizyty i nie stawił się na wizytę.
- W przypadku agresywnego lub niezgodnego z zasadami współżycia społecznego zachowywania się pacjenta, specjalista ma prawo odmówić realizacji usługi.
- Jedna wizyta obejmuje konsultację jednego pacjenta. Jeśli na jedną wizytę stawi się więcej pacjentów (np. rodzeństwo) należy umówić po jednej wizycie na każdego pacjenta i uiścić należność za tyle wizyt, ilu jest pacjentów. Zapis tego punktu może być modyfikowany przez wyjątkowe sytuacje, np. promocje ogłaszane przez Kierownika Podmiotu.
- Standardowy czas podany jest podczas rejestracji oraz dostępny jest w cenniku na stronie internetowej podmiotu. Lekarz udzielający świadczeń zdrowotnych może ten czas wydłużyć, jeśli uzna, że jest to konieczne dla dobra pacjenta.
- W przypadku opisanym w § 14 pkt. 6 kolejne wizyty ulegają odpowiedniemu przesunięciu czasowemu. Pacjent może nieodpłatnie zrezygnować z wizyty, jeśli czas opóźnienia przekroczy 1 godzinę.
- W pomieszczeniach, poza gabinetami lekarskimi, należących do obiektu zainstalowany jest monitoring wizyjny. Dane z monitoringu pobierane są na potrzeby własne Podmiotu, w szczególności zabezpieczenia osób i mienia. Korzystnie z usług Podmiotu i wejście na teren obiektu jest równoznaczne ze zgodą na nagrywanie wizerunku osób korzystających.
- Podmiot nie ponosi odpowiedzialności za mienie Pacjentów pozostawione bez nadzoru w poczekalni i innych pomieszczeniach obiektu.
- Lekarz może odmówić udzielenia świadczenia pacjentowi bez podania przyczyny. W takiej sytuacji pacjentowi przysługuje zwrot zapłaconej za świadczenie kwoty, chyba że przyczyną tej odmowy jest naruszenie zapisów niniejszego Regulaminu podczas wizyty albo bezpośrednio przed jej rozpoczęciem. Wówczas wpłacona należność zostaje zatrzymana tytułem rekompensaty za utracony zarobek, który byłby do osiągnięcia, gdyby inna wizyta w tym czasie doszła do skutku.
- 15
OBOWIĄZKI I ZAKAZY OSÓB WYKONUJĄCYCH ZAWODY MEDYCZNE
- Obowiązki osób wykonujących zawody medyczne jest w szczególności:
- punktualne rozpoczynanie pracy zgodnie z ustalonym grafikiem wizyt;
- informowanie o planowanych nieobecnościach w pracy z minimum 2-dniowym wyprzedzeniem;
- prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wytycznymi Podmiotu;
- weryfikacja grafiku wizyt w celu wykluczenia możliwości pominięcia pacjenta umówionego na wizytę;
- informowanie na piśmie o problemach powstałych przy wykonywaniu świadczeń zdrowotnych, w tym o sporach z pacjentami w związku z wykonywanymi świadczeniami zdrowotnymi;
- weryfikowanie tożsamości pacjenta zgłaszającego się na wizytę;
- informowanie pacjentów o dopłatach za wykonane dodatkowo świadczenia i konieczności ich uiszczania;
- noszenie odpowiedniej odzieży medycznej;
- zabezpieczenie dokumentacji medycznej po zakończeniu pracy;
- pobieranie opłat za wizytę i wydanie potwierdzenia wpłaty w przypadku, kiedy nie jest obecny na miejscu świadczenia żaden pracownik personelu niemedycznego, który może to wykonać.
- Osobom wykonującym zawody medyczne nie wolno:
- przyjmować przedstawicieli handlowych firm farmaceutycznych bez uprzedniej zgody kierownictwa Podmiotu;
- skracać czasu trwania wizyt;
- udzielać świadczeń zdrowotnych pacjentom niezarejestrowanym, z wyjątkiem sytuacji, o których mowa w art. 30 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty;
- przekazywać jakichkolwiek danych pacjentów do podmiotów lub osób trzecich niewspółpracujących z Podmiotem.
- 16
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Postanowienia Regulaminu znajdują zastosowanie względem wszystkich osób zatrudniony w Podmiocie Leczniczym, niezależnie od formy zatrudnienia, jak również wszystkie osoby współpracuje z Podmiotem Leczniczym oraz wszystkich pacjentów Podmiotów Leczniczego.
- W sprawach nieregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdują przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
- W Podmiocie Leczniczym realizowane są również inne działania mające na celu promocję zdrowego trybu życia wykonywane przez personel pomocniczy, działania te nie stanowią świadczeń zdrowotnych w rozumieniu przepisów u.d.l
- Regulamin dostępny jest w Zakładzie Leczniczym.
- Postanowienia Regulaminu zostają podane do wiadomości osób zatrudnionych oraz współpracujących z Podmiotem Leczniczym.
- Regulamin wraz z załącznikami stanowi integralną część. Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu wymagają zachowania formy i trybu właściwego dla jego wprowadzenia.
- Regulamin w niniejszym brzmieniu wchodzi w życie z dniem 02.04.2024 r.